Nazmiye Hastánc

Nazmiye Hastánc

Rólam

2015. október 11. - Nazmiye

Hastáncos nevem jelentése: költemény. dsc_0228.jpg

Számomra a hastánc egy különös, varázslatos világ. Túl időn, téren. Feloldódom a ritmusban, a zenében, átáramlik a testemen, lelkemen, összefonódik az érzelmeimmel. Megmozdulok, egy vagyok a ritmussal, s megszületik a harmónia. Játék és mese egy közös nyelven. Újraélem az ősi történeteket. Magával ragad az elemi erő. Tűz lobban, hűvös hullám vesz hátára, levegő jár át, szél suhan, földanya ölel. ÉLEK.

A dinamikus ritmusok, a dobszólók szerelmese vagyok, nyitott az egyedi megoldásokra, a tánc egyéni értelmezésére.


A pécsi Táncoló Egyetemen ismerkedtem meg a hastánccal, ám hamar felismertem, hogy számomra több kell, s a hastánc világa sokkal színesebb, sokrétűbb, izgalmasabb ennél. Évekig képeztem magam, többféle hastáncstílussal ismerkedtem meg. Noorah és Ölvedi Gábor ritmus és ujjcin workshopjain, Hadia ritmus és dob óráin, ill. Ulaya, Mahasti workshopjain, Vedelek Zita óráin feljesztettem tudásom. Felsőfokú hastáncoktatói képzés keretében hazai mesteroktatók - Dina, Joós Judit, Nieto Mercedesz, Nese, Sába, Schäfer Kata, Seres Zoltán, Mahasti - elméleti és gyakorlati workshopjain, ill. hastánc-, ruha-, zenetörténettel, stílusismerettel, táncpedagógiával, mozgásbiológiával, pszichológiával, keleti kultúrával szélesítettem ismereteimet.

006.jpg2003-ban kezdtem tanítani, zárt körben. 2006. márciusban nyitottam meg hastáncstúdiómat, Pécs és Baranya első hastáncstúdióját: a Nazmiye Hastáncstúdiót, hogy a keleti kultúrát, jellemzően az orientális táncot szélesebb körben megismertessem. Tanítványaim közül többen rendszeresen fellépnek és tanítanak, sikeresen szerepelnek hastáncversenyeken. A legügyesebbek országos hastáncversenyen felnőtt és ifjúsági kategóriában I. helyezéseket értek el. Országos hastáncverseny zsűritagjaként is volt alkalmam megtapasztalni mennyire színes, változatos a hastánc világa.

A családalapítás óta jelentősen megváltozott a szemléletem, a tánc terén is. A versenyektől, fesztiváloktól, állandó szereplésektől és a tanítványokkal szembeni maximalizmusról a fókusz áttevődött a mozgásfejlesztésre, az órákon elérhető felszabadult, örömteli mozgás, tánc, az egyént fejlesztő kombinációk és a gyermekek irányába.

Gyermek és felnőtt fellépőcsoportommal évek óta rendszeres fellépői vagyunk különböző szabadtéri és beltéri rendezvényeknek: legyen az jubileumi ünnepség, fesztivál, falunap, konferencia, műsoros-vacsorás est, bál, kiállítás, céges vagy magánrendezvények, akár meglepetés parti vagy kislányok születésnapi zsúrja.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nazmiye.blog.hu/api/trackback/id/tr617957464
süti beállítások módosítása